AleRejsy.pl - Najlepsze oferty rejsów wycieczkowych! Działamy od 2009 roku!
511 757 511 511 474 511
pn-pt 9.00 - 17.00
sob. nieczynne
Brak regionów.
Brak armatorów.
Brak statków.
Brak subregionów.

Spitsbergen - ostatni przystanek przed Biegunem Północnym

Wyjątkowy rejs nastatku Ocean Atlantic

Cena od
19 998 zł   (z opłatami portowymi)
Termin
21.06 - 30.06.2022
Ilość nocy
9 nocy
Transport
Rejs z przelotem
Trasa
Wylot z Warszawy  >>  Przelot Oslo – Longyearbyen (Spitsbergen)  >>  Kongsfjorden (Fiord Króla) i Ny Alesund  >>  Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg  >>  Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika  >>  Wyspa Andøyane i lodowiec Monaco  >>  Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen  >>  Cieśnina Bellsund, ściany lodowe w zatoce Vårsol i miasteczko Calypso  >>  Przelot do Oslo  >>  Przylot do Warszawy
Trasa rejsu
DZIEŃ PORT DO PORTU W MORZE
dzień 1 - 21.06.2022 Wylot z Warszawy --- ---
dzień 2 - 22.06.2022 Przelot Oslo – Longyearbyen (Spitsbergen) --- ---
dzień 3 - 23.06.2022 Kongsfjorden (Fiord Króla) i Ny Alesund --- ---
dzień 4 - 24.06.2022 Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg 17:00 ---
dzień 5 - 25.06.2022 Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika --- ---
dzień 6 - 26.06.2022 Wyspa Andøyane i lodowiec Monaco --- ---
dzień 7 - 27.06.2022 Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen --- ---
dzień 8 - 28.06.2022 Cieśnina Bellsund, ściany lodowe w zatoce Vårsol i miasteczko Calypso --- ---
dzień 9 - 29.06.2022 Przelot do Oslo 01:00 ---
dzień 10 - 30.06.2022 Przylot do Warszawy
Armator zastrzega możliwość zmian w programie rejsu.
Podane ceny są cenami orientacyjnymi
Aby uzyskać aktualną cenę, zadzwoń do konsultanta
511 757 511
POTWIERDŹ CENĘ I DOSTĘPNOŚĆ
Cena za osobę (w kabinie dwuosobowej)
Kabina std - kat D
Kabina std - kat D
od  19 998
Kabina std - kat C
Kabina std - kat C
od  21 796
Kabina std - kat B
Kabina std - kat B
od  31 596
Kabina std - kat A
Kabina std - kat A
od  34 296
Do ceny należy doliczyć:
Przelot + Pl Pilot -  w cenie
Opłaty portowe w cenie
Podane ceny są cenami orientacyjnymi. Aby uzyskać aktualną cenę, zadzwoń do konsultanta
511 757 511
POTWIERDŹ CENĘ I DOSTĘPNOŚĆ
UWAGA - Promocja rejsów z polskim pilotem - SEZON 2022

- Zniżka 50€ od ceny na stronie za osobę,
- Zaliczka tylko 100€ za osobę,
- Niezmienność ceny,
- Bez kosztowa zmiana trasy do 60 dni przed rejsem.
Cena zawiera
Rejs wycieczkowy
zakwaterowanie w kabinie wybranej kategorii
Pełne wyżywienie
śniadanie w formie bufetu, obiad i kolacja: posiłki wielodaniowe serwowane do stołu, opcjonalnie: lunch w formie bufetu, ciasto lub przekąska o północy w zależności od programu dnia
Napoje
napoje: kawa, herbata i soki do śniadania, kawa i herbata po obiedzie i kolacji
Serwis bagażowy
serwis bagażowy i kabinowy
Udział w imprezach
program rozrywkowy w trakcie rejsu
Ubezpieczenie
KL, NW, ChP i bagażu + turystyczny fundusz gwarancyjny
Przelot
do portu początku rejsu oraz powrót do kraju
Cena nie zawiera
Opłaty portowe
oraz podatki i inne opłaty
Opłata serwisowa
czyli popularnie nazywana napiwkami dla obsługi statku, automatycznie doliczana do rachunku
Wycieczki fakultatywne
organizowane w portach oraz wydatki osobiste
Inne

Dla klientów przygotowano pakiet wycieczkowy, za którego realizację będzie odpowiadać pilot. Wycieczkę trzeba wykupić podczas planowania podróży, najpóźniej 45 dni przed wyjazdem.

PAKIET NAPOJÓW / ALL INCLUSIVE

Na większości statków Nicko Cruises istnieje możliwość wykupienia pakietu napojów na czas trwania rejsu. Pakiety obejmują nielimitowane napoje w godzinach 9:00 - 24:00

  • wino domu podawane w kieliszkach (białe, różowe i czerwone)
  • wino musujące
  • piwo 
  • koktajl dnia (z alkoholem lub bez)
  • napoje bezalkoholowe
  • woda do kabiny i na wycieczki
  • kawa
  • gorąca czekolada i herbata

 

Liczba uczestników

 

Wymagane minimum uczestników to 15 osób. Orgaznizator zastrzega sobie prawo odwołania wycieczki w terminie do 14 dni przed datą jej rozpoczęcia w przypadku zgłoszenia się mniejszej liczby uczestników niż określona liczba minimalna. Jako organizator nie ponosimy odpowiedzialności odszkodowawczej tytułem ewentualnych strat, które uczestnicy mogą ponieść w związku z jej anulowaniem. Jesteśmy jedynie zobowiązani do zwrotu zapłaconej kwoty.

 

Bagaż

 

Dobrze zabrać ze sobą mały plecak lub torbę z myślą o wycieczkach, czasem całodniowych, kiedy dostęp do bagażu będziemy mieć dopiero wieczorem. Nie trzeba brać ze sobą ręcznika. Warto zabrać ze sobą lornetkę.

 

Szczególne wymagania dotyczące zdrowia

 

Zgodnie z zasadami bezpieczeństwa każdy ma obowiązek powiadomić organizatora o ewentualnych chorobach, niepełnosprawności, ciąży czy innych warunkach, które mogą mieć wpływ na samopoczucie lub stan zdrowia podczas rejsu.

 

Podroż niedostosowana dla osób z trudnościami z chodzeniem

 

Gdy wychodzimy na wycieczki, często chodzimy pieszo, np. idziemy ze statku do centrum miasta. Ponieważ większość starówek jest pod ochroną i są tam wąskie, brukowane uliczki, nie da się jeździć po nich autokarami. Poza tym dużo łatwiej poczuć atmosferę miasta, gdy chodzi się na piechotę. Będziemy korzystać również z komunikacji miejskiej np. tramwajów czy metra. Każdy uczestnik wycieczek musi liczyć się z chodzeniem w spokojnym tempie do 6km dziennie; spacery po mieście trwają między  1½ a 2½ h. Trzeba zatem być sprawnym fizycznie i poruszać się bez pomocy.

Niestety statek nie jest przystosowany do potrzeb osób z trudnościami z chodzeniem, które nie poruszają się o własnych siłach. Związane jest to przede wszystkim z bezpieczeństwem. Zgodnie z wymaganiami, każdy musi być w stanie samodzielnie przejść z łódki do łódki, bez pomocy współpasażerów ani obsługi statku.
Ze względów bezpieczeństwa nie wolno na statku korzystać z wózków inwalidzkich, balkoników ani pojazdów elektrycznych. Na wszystkich korytarzach musi być swoboda przejścia.

 

Wycieczki – na pół dnia lub na cały dzień

 

Z zasady wycieczki dzieli się na krótsze i dłuższe. Nie należy traktować nazwy dosłownie, wycieczki niekoniecznie trwają pół dnia czy cały dzień. Wycieczka na pół dnia odbywa się przed południem lub po południu i nie zawiera posiłku. Zazwyczaj wracamy na lunch lub na kolację. Wycieczki na pół dnia trwają najczęściej od 2 do 4 godzin. Całodzienna wycieczka będzie trwała od 5 do 9 godzin i będzie zawierać jeden posiłek, który jednak nie zawsze będzie wliczony w jej cenę. Informacja o posiłkach jest podana w opisie wycieczki.

 

UBEZPIECZENIE KOSZTÓW REZYGNACJI oraz KOSZTÓW PRZERWANIA IMPREZY TURYSTYCZNEJ 

jednak jeśli martwisz się o sytuacje, które mogą pokrzyżować Twoje plany urlopowe - ubezpiecz koszty rezygnacji lub przerwania wyjazdu. Można zawrzeć je w ciągu 5 dni od daty rezerwacji imprezy. Chcesz poznać zakres odpowiedzialności? Chcesz mieć odpowiednio dobrany wariant ubezpieczenia - zadzwoń do konsultanta lub zobacz szczegóły stronie www.AleRejsy.pl/E-polisa (AT)

 

Podróżuj bezpiecznie

 

Abyście Państwo poczuli się bezpiecznie i komfortowo w świecie koronawirusa, podjęliśmy szereg działań mających na celu zminimalizowania ryzyka infekcji już od etapu planowania, aż do powrotu po realizacji podróży marzeń. Nasze działania obejmują:

  • Certyfikację pilotów wycieczek zgodnie z wytycznymi WHO dotyczącymi kontroli zakażenia
  • Bardzo wysokie wymagania co do reżimu sanitarnego wobec naszych partnerów
  • Informację wszystkich uczestników podróży o ubezpieczeniu podróżnym i zachowaniu środków ostrożności, by zmniejszyć ryzyko infekcji

 

Wymagania w zakresie sprawności fizycznej

 

Zgodnie z podstawową zasadą uczestnicy wycieczki muszą być samodzielni. Jednocześnie pragniemy zaznaczyć, że nasze wycieczki zasadniczo nie są przeznaczone dla osób z niepełnosprawnością ruchową. Nawet w przypadku podróży, w których przejazd odbywa się autokarem, koleją i statkiem, często konieczne jest dojście pieszo do atrakcji turystycznych. Podczas wielu spośród naszych wycieczek krajoznawczo-kulturowych jeden dzień zwiedzania nierzadko wiąże się z koniecznością przejścia dystansu przekraczającego 5 km.

 

Ubezpieczenie podróżne

 

Każdy uczestnik wycieczki organizowanej przez Albatros Travel w pakiecie posiada podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.Zalecamy, aby ubezpieczenie obejmowało także zwrot kosztów w razie uszkodzenia lub utraty bagażu.

 

Ubezpieczenie podróżne Allianz

 

Organizator ubezpiecza grupy turystyczne w Allianz. W Polsce Allianz Worldwide Partners działa nieprzerwanie od ponad 20 lat, gwarantuje profesjonalną obsługę, od lat pomaga Klientom na całym świecie, obsługując 18 milionów spraw rocznie i odbierając blisko 50 milionów telefonów. W pakiecie wycieczki gwarantujemy podstawowe ubezpieczenie KL i NNW. Zachęcamy do wyboru dodatkowej opcji ubepieczenia od chorób przewlekłych bądź od rezygnacji z wycieczki. Wykupienie takiego ubezpieczenia zapewni Państwu pełne bezpieczeństwo podczas urlopu z naszym biurem.

 

Piloci

 

Wycieczki organizowane przez biuro prowadzone są przez polskich pilotów, którzy spotykają się z grupą na lotnisku przed wylotem lub po przylocie na miejsce docelowe. Miejsce spotkania z pilotem będzie określone w dokumentach podroży. Wszyscy piloci to osoby doświadczone, wykwalifikowane i starannie przez nas wybrane. 
Niektóre wycieczki odbywają się bez pilota podróży – w programie jest zawsze wyraźnie określone, czy wycieczka obejmuje pilota, czy nie.
Podczas wycieczek autokarowych, pilot dołączy do grupy najpóźniej w ostatnim miejscu zbiórki. Kierowca pomoże przy bagażach oraz wskaże miejsca w autokarze.

 

Napiwki

 

Podczas wycieczek zetkniesz się z codziennym życiem i lokalnymi zwyczajami. W wielu krajach miejscowi przewodnicy i kierowcy spotykani w trakcie podróży oczekują drobnych sum, ponieważ wynagrodzenie pracowników branży usługowej często opiera się na napiwkach. W programie podróży określamy kwotę, jaką należy na nie przeznaczyć i prosimy, by wziąć to pod uwagę. Cena wycieczki nie uwzględnia napiwków, ponieważ jest to sprawa indywidualna, a zwyczaj dawania napiwków jest częścią kultury danego kraju, dlatego należy go uszanować. Dla formalności pragniemy zaznaczyć, że napiwki są oczywiście dobrowolne.

 

Dopłata za pokój i kajutę jednoosobową

 

Podane ceny wycieczek obowiązują w przypadku dwóch osób podróżujących wspólnie i mieszkających w dwuosobowych pokojach lub kajutach. W przypadku osób podróżujących w pojedynkę obowiązuje dopłata do pokoju i/lub kajuty jednoosobowej. Dopłata jest odzwierciedleniem cen, jakie otrzymujemy jako organizator podróży podczas zakupu pokojów i kajut u naszych partnerów. Pokój jednoosobowy jest zawsze proporcjonalnie droższy w przeliczeniu na osobę od pokoju dwuosobowego. Jest to zasada obowiązująca w branży turystycznej od wielu lat, dlatego należy ją traktować jako zwyczajową.
Dopłata określona jest zawsze w naszej ofercie.

 

Paszport

 

Pamiętaj, że termin ważności Twojego paszportu musi wynosić co najmniej 6 miesięcy od daty powrotu z wycieczki. Wymóg ten dotyczy wszystkich naszych wycieczek, niezależnie od tego, czy w poszczególnych krajach wymagany jest krótszy okres. Jako organizator podróży stawiamy wymóg 6-miesięcznego okresu ważności, aby uniknąć sytuacji, gdy wymogi w danym kraju ulegną zmianie od czasu rezerwacji do chwili wylotu.

 

Podróż z małoletnimi

 

Jeśli zamierzasz jechać z dzieckiem, które nie jest Twoim dzieckiem (np. wnuk lub wnuczka), lub jeśli Twoje dziecko nosi inne nazwisko, niektóre kraje mogą odmówić wjazdu. W związku z tym może być konieczne zabranie ze sobą aktu urodzenia lub aktu urodzenia i chrztu w języku angielskim oraz podpisanego oświadczenia zawierającego zezwolenie na podróż osoby małoletniej z daną osobą dorosłą. Należy również sprawdzić zasady dotyczące okresu ważności dokumentów – tzn. jaka ma być data ich wystawienia w stosunku do daty wyjazdu, jakich pieczątek wymagają itp.
Powyższe zasady obowiązują w Stanach Zjednoczonych, jednak nie ma ostatecznej listy krajów, w których są takie wymogi. W związku z tym zalecamy kontakt z najbliższą ambasadą lub konsulatem kraju, do którego się wybierasz, aby uzyskać stosowne informacje.

 

Miejsce w samolocie

 

Zwracamy uwagę, że linie lotnicze samodzielnie przydzielają miejsca w samolocie.

 

Posiłki specjalne

 

Posiłki specjalne podczas lotu, np. dla diabetyków lub wegetarian, należy zamawiać najpóźniej 45 dni przed wylotem. Należy zauważyć, że niektóre linie lotnicze naliczają opłaty za posiłki specjalne. Zawsze przekazujemy liniom lotniczym zamówienia na specjalne posiłki podczas lotu, lecz nie możemy ich zagwarantować.
Zasadniczo podczas naszych wycieczek nie ma możliwości zmówienia specjalnej diety, ponieważ zazwyczaj wycieczki obejmują wspólne posiłki, dla których menu jest ustalane i zamawiane wcześniej. W związku z tym należy się spodziewać takiego samego wyżywienia, jak pozostali uczestnicy. Chętnie zaznaczymy i przekażemy życzenia dotyczące specjalnej diety lub informacji o alergiach, jednak niestety nie możemy zagwarantować, że podawane posiłki będą uwzględniały specjalną dietę.

 

Miejsce w autokarze

 

Przy wycieczkach lotniczych,orgaznizator nie zapewnia podczas objazdu autokarem możliwości wyboru konkretnego miejsca w autokarze. 

Przy wycieczkach autokarowych istnieje możliwość, za dodatkową opłatą, rezerwacji wybranego miejsca w autokarze. Jeśli nie zdecydowaliście się Państwo na wybór miejsca przy zakupie wycieczki, można tego dokonać najpóźniej do 45 dni przed wyjazdem. W przypadku braku rezerwacji, miejsca w autokarze będą przydzielane według kolejności zgłoszeń.

Informacje o autokarze i cenach wybranych miejsc zawarte są w programie wycieczki.

 

Zastrzeżenia/zmiany

 

Zastrzegamy sobie prawo do zmian w programie. Wraz z lokalnymi partnerami staramy się realizować wycieczkę dokładnie według programu. Jednak z uwagi na godziny otwarcia zabytków do zwiedzania lub okoliczności praktyczne może być konieczne zrealizowanie trasy wycieczki w innej kolejności niż podana w programie. Ponadto poszczególne punkty programu mogą zostać usunięte z powodu działania siły wyższej, takiej jak warunki atmosferyczne, warunki drogowe lub opóźnione loty. 
Wreszcie pragniemy zaznaczyć, że wszystkie wycieczki są na bieżąco kontrolowane i udoskonalane na podstawie opinii, które otrzymujemy po każdej wycieczce od przewodników i klientów. Kontrola wycieczki może zatem skutkować wprowadzeniem zmian w programie w okresie między datą jej wykupienia a datą wyjazdu. Przed wyjazdem każdy uczestnik otrzyma aktualny program, który ma jak najlepiej służyć klientom i zapewnić sprawny przebieg wycieczki.
Wycieczka sprzedawana jest jako całościowy „pakiet” i niemożliwe jest uzyskanie refundacji za ewentualnie niewykorzystaną część tego pakietu.

Prosimy o zwrócenie uwagi, że warunkiem realizacji wycieczki jest zgłoszenie się określonej minimalnej liczby uczestników. W przypadku braku wymaganego minimum wpłacona kwota za wycieczkę zostanie Państwu zwrócona przed wyjazdem lub po powrocie, w zależności od terminu jej odwołania.

Program rejsu
DZIEŃ 1
21.06.2022 Wylot z Warszawy do Oslo

Przelot z Warszawy do Oslo. Po przylocie zakwaterujemy się w hotelu. Dla chętnych wieczorny spacer po centrum Oslo.

DZIEŃ 2
22.06.2022 Przelot z Oslo do Longyearbyen.

Miasto powstało w 1906 roku jako „Longyear City” z inicjatywy amerykańskiego przedsiębiorcy Johna Longyear’a, który był właścicielem kopalni na Svalbardzie. Longyearbyen jest dzisiaj administracyjnym centrum Svalbardu oraz siedzibą najwyższej lokalnej władzy tj. Sysselmannen. Otoczone górami miasto leży po południowo zachodniej stronie Adventfjorden (Adwentowego Fiordu), który jest ognogą 100-kilometrowego Isfjorden (Fiordu Lodu), który znajdującego się w zachodniej części Spitsbergenu. Po przeciwnej stronie fiordu wznosi się majestatycznie Hiortfjellet.

W 1916 roku norweska spółka węglowa przejęła Longyearbyen, a działalność kopalni wywarła wpływ na okolicę aż po dzień dzisiejszy. W mieście mieszka teraz ok 2000 osób, w większości to Norwegowie. Kopalnia nie jest już jednak ich głównym źródłem utrzymania. Mieszkańcy zajmują się dzisiaj głównie badaniami naukowymi, nauczaniem oraz w ograniczonym zakresie również turystyką. Jeśli zastanawiacie się, dlaczego nazwy Spitsbergen i Svalbard używa się zamiennie, oto wyjaśnienie: już w islandzkich sagach z 1194 roku ta grupa wysp nazywana była Svalbard. Holenderski odkrywca Willem Barents odkrył archipelag ponownie w 1596 roku i nazwał go Spitsbergen z powodu jego charakterystycznego krajobrazu z nierównymi i poszarpanymi górami. Nazwa ta przyjęła się i była używana do okresu międzywonennego. Dzisiaj nazwa Spitsbergen odnosi się jedynie do największej wyspy, podczas gdy Svalbard do całego archipelagu.

Po przylocie do Longyearbyen pojedziemy do portu i wejdziemy na pokład statku. 
Po przydzieleniu kabin kierownik ekspedycji opowie o rejsie, codziennej rutynie na statku, o bezpieczeństwie i o sprzęcie ratunkowym. Następnie ruszymy w rejs. Popłyniemy Adwentowym Fiordemi, a następnie Fiordem Lodu w kierunku Ziemi Księcia Karola. Jeśli dopisze nam szczęście, zobaczymy pierwsze wieloryby już przy opuszczaniu Fiordu Lodu.

DZIEŃ 3
23.06.2022 NY ALESUND - najdalej na świecie wysunięta na północ osada

W trakice arktycznego lata granica mędzy nocą i dniem jest umowa, ponieważ dzień trwa tu całą dobę. Po nocnym rejsie wzdłuż Ziemi Księcia Karola oraz parku narodowego, który obejmuje całą wyspę, dotrzemy nad ranem do Fuglehuken. Wznosi się tutaj imponujący szczyt Fuglehuksfjellet o wysokości 600 m n.p.m. Na cyplu u stóp góry znajdziemy małą sosnę, która oznacza drogę do Kongsfjorden i Ny Ålesund. Na zboczach góry znajdują się lęgowiska nurzyka polarnego i mewy trójpalczastej. Jeśli pogoda będzie nam sprzyjać, wybierzemy się na pierwszy spacer. Na ląd dotrzemy w pontonach marki Zodiak, w które wyposażony jest nasz statek ekspedycyjny.

Po postoju przy Fuglehuken popłyniemy do otoczonego wysokimi na 1000 m skałami Kongsfjorden. Mozna tu zaobserwować spektakularne zjawisko cielenia się dwóch lodowców: Kongsbreen i Kronebreen. Często można tu zobaczyć białuchy i płetwale antarktyczne, więc miejmy nadzieję, że dopisze nam szczęście. Na południowym brzegu odwiedzimy Ny Ålesund, które jest również jednym z niewielu miast leżących na tak dalekiej północy. Ny Ålesund to nastrojowe i interesujące miasteczko, chociaż położone w wymagającym miejscu. Dla Amundsena i Nobile był to ostatni przystanek nim wsiedli na statek, którym przepłynęli biegun północny. Firma Kings Bay Kull prowadziła tu kopalnię aż do 1962 roku, kiedy to poważny wypadek w kopalni przyczynił się do jej zamknięcia. Ny Ålesund jest dzisiaj międzynarodowym centrum badań arktycznych. Każdego lata ok 100 naukowców z różnych krajów zajmuje się tu badaniem wszystkiego od mikrobiologii po arktyczny klimat. 

Tundra za miastem jest nadzwyczaj piękna. Dzikie renifery w poszukiwaniu pożywienia podchodzą pod same granice miasta. W okolicy Ny Ålesund mają swoje liczne lęgowiska bernikle białolice, wodne ptaki z rodziny kaczkowatych, które później spacerują ze swoimi młodymi po mieście. Można zobaczyć także rybitwy popielate oraz pardwy górskie – jedyne lądowe ptaki, które zimują w Svalbardzie. Zabawny jest widok pardwy kroczącej w swych długich kozakach z białych piór. Przekroczymy również wyraźnie oznaczoną miejską granicę dla niedźwiedzi polarnych. Podążymy za przewodnikiem paręset metrów do masztu statku z ekspedycji polarnej Amundsena.
Po południu zaplanowaliśmy spacer do Nowego Londynu na półwyspie Blomstrand. Jest to historyczne miejsce, ciekawe pod względem geologii jak również flory i różnorodności ptactwa. W 1906 roku odkryto tu marmur, który próbowano wydobywać od 1911 roku. Jakość materiału okazała się jednak zbyt słaba i w 1920 roku zrezygnowano z eksploatacji. Dzisiaj 100 lat później możemy obejrzeć zabudowania, tory, dźwigi i maszyny parowe, które tu pozostawiono. Przejdziemy się po tym terenie, gdyż znajduje się tu dużo różnorodnych arktycznych roślin, które przystosowały się do małej dawki słońca i krótkiego okresu wegetacji z temperaturą kilku stopni powyżej zera. Pod koniec dnia wyruszymy na północ ku kolejnym przygodom.

DZIEŃ 4
24.06.2022 Wyspa Amsterdam i stacja wielorybnicza w fiordzie Smeerenburg

Obudzimy się w drodze do Danskøya, mając przed oczami fantastyczny widok na lodowe skały. Przy fiordzie Smeerenburg planujemy zejść na ląd na wyspie Amsterdam, gdzie holenderscy wielorybnicy założyli 400 lat temu osadę Smeerenburg. Ten północno-zachodni kraniec Svalbardu został odkryty przez Holendra Willema Berentsa. Latem mieszkało w niej nawet do 200 ludzi. Smeerenburg, co znaczy miasto tłuszczu, leży na płaskiej wydmie. Trafiały tutaj złowione grenlandzkie wieloryby. Przy użyciu syberyjskiego drewna, które w dużych ilościach dryfowało po morzu, gotowano cenny wielorybi olej w wielkich kotłach. Ich pozostałości są nadal widoczne. Miejsce to jest ponadto miejscem odpoczynku dla morsów. Po przeciwnej stronie fiordu można zobaczyć, jak w bezpiecznej zatoczce przy Virgohamma foki pospolite zalegają na dużych kamieniach. Mimo że nie da się tam wyjść na brzeg, łatwo dostrzec stację Augusta Andréesa, z której próbował balonem dotrzeć na biegun północny.
 
Po południu zamierzamy zejść na ląd na wyspie Fuglesongen. Znana jest z dużej kolonii alczyków, do której dotrzemy po krótkim spacerze. Samice alczyków składają jaja w szczelinach i zagłębieniach pod dużymi skalnymi blokami. Głosy tysięcy ptaków mieszają się, tworząc wielki chór, od którego wywodzi się nazwa tego miejsca: pieśń ptaków. Zobaczymy je całkiem z bliska, jak w dużych stadach wylatują nad morze, gdzie szukają pożywienia, by potem w wirujących kręgach powracać na skały. U stóp ptasich siedlisk można często zauważyć łase na łatwy posiłek lisy polarne. Pod wieczór obierzemy kurs na otwarte morze w kierunku północno-wschodnim, w stronę granicy lodu pakowego.

DZIEŃ 5
25.06.2022 Wzdłuż lodu pakowego w stronę 80 równoleżnika

Cały dzień będziemy płynąć wzdłuż granicy lodu pakowego przede wszystkim z nadzieją zobaczenia niedźwiedzi polarnych. Większość z tych najbardziej chakterystycznych ze wszystkich arktycznych zwierząt podąża latem na północ wzdłuż krańca lodu pakowego. Dzieje się tak, gdyż właśnie tam najczęściej widuje się foki m.in. brodate, które są głównym pożywieniem niedźwiedzi. Jak daleko na północ czy na wschód uda nam się dotrzeć zależy od pogody i lodu, a to z kolei zależy od tego, jak mroźna okaże się zima. Możliwe, że znajdzie się czas na wycieczkę zodiakiem wzdłuż granicy lodu, zanim pod koniec dnia popłyniemy ponownie na południe na główną wyspę archipelagu tj. Spitsbergen.

DZIEŃ 6
26.06.2022 Wyspa Andøyane i lodowiec Monaco

Nocą odpłyniemy od granicy lodu w północnej części Svalbardu w kierunku Woodfjorden na północnym wybrzeżu Spitsbergenu. Charakterystyczne dla Woodfjorden są czerwone piaskowce, które swą czerwoną barwę zyskały w czasach, gdy Svalbard znajdował się blisko równika – ponad 400 milionów lat temu.  

W zależności od pogody popłyniemy najpierw do Woodfjorden, a stamtąd do Liefdefjorden. Przy ujściu fiordu znajduje się wyspa pełna ptaków – Andøyane, którą mamy nadzieję opłynąć w naszych zodiakach, a także zejść na ląd na półwyspie Reinsdyrflya. Teren ten wyróżnia się swoim ukształtowaniem. Jest to delikatnie falująca równina o powierzchni ok. 250 km², która schyla się ku fiordowi. Znajdziemy się w Parku Narodowym Północno−Zachodniego Spitsbergenu. Na Reinsdyrflya żyje spore stado reniferów, które mogą swobodnie poruszać się po całym terenie. Kiedy zimą fiordy zamarzają, mogą również przemieszczać się na pobliskie wyspy. Na wyspach fiordu Liefde znajdują się lęgowiska miękkopióra i gęsi krótkodziobej. Jeśli będziemy mieć szczęście, może zobaczymy również rzadkiego edredona turkana, jedną z najbardziej oryginalnie ubarwionych kaczek. Łatwo ją rozpoznać po kolorowej głowie.

Po południu będziemy kontynuować podróż w głąb Liefdefjorden, gdzie wznosi się wielki i szeroki na 5 km lodowiec Monaco. Prezentuje się imponująco, zawsze w ruchu, gdyż jego front stale się cieli. W tle widać majestatyczne surowe góry. Kolor lodu przyjmuje barwy od śnieżnobiałej po błyszczący turkus. Wyraźnie czuć powiew zimna, płynący z tej naturalnej zamrażalki. 

Będziemy chcieli wybrać się na wycieczkę zodiakami pomiędzy górami w bezpiecznej odległości od frontu lodowca, gdzie masy różowych i popielatych mew zjadają plankton, który uwalnia się z topniejącej wody. 

O tym, czy możemy płynąć, i gdzie dopłyniemy naszymi zodiakami, zadecyduje stan lodu, szczególnie na północy i północnym wschodzie od Svalbardu. Dlatego możliwe, że będzie trzeba na bieżąco robić małe poprawki w programie. Wzdłuż zachodnich i południowo zachodnich wybrzeży wysp archipelagu znajduje się sporo spektakularnych miejsc, a zlodowacenie jest tam zazwyczaj mniejsze dzięki Golfsztromowi. Możemy zatem je odwiedzić, jeśli warunki zmuszą nas do skrócenia programu na północy.

DZIEŃ 7
27.06.2022 Fiord Krzyża i zatoka Fjortende Julibukta oraz aktywny lodowiec Lillienhöökbreen

Rano wpłyniemy do fiordu Krzyża na Spitsbergenie, gdzie Fjortende Julibreen cieli się prosto do czarującej zatoki Fjortende Julibukta. Na tym zielonym zboczu można często dojrzeć pasące się z młodymi renifery. Na Redingerpynten znajduje się ptasia góra, gdzie maskonury mają swoje gniazda, i gdzie można zobaczyć także nurzyki polarne. 
Stąd popłyniemy na sam koniec obszaru fiordów, do fiordu Lillienhöök, z dużym i bardzo aktywnym lodowcem Lillienhöökbreen. Dzień zakończymy, płynąc pomiędzy licznymi większymi i mniejszymi górami lodowymi, które lodowiec wyrzuca z siebie do fiordu. Oczywiście pamiętamy o zachowaniu bezpiecznej odległości od jego frontu. 
Kiedy wypłyniemy z Lillienhöök, zostawimy za sobą fiordy i obierzemy kurs na południową część Svalbardu.

DZIEŃ 8
28.06.2022 Cieśnina Bellsund, ściany lodowe w zatoce Vårsol i miasteczko Calypso

Nad ranem dotrzemy do Bellsund na południowo-zachodnim brzegu Spitsbergenu. Panuje tam względnie łagodny klimat. Mamy cały dzień na rozejrzenie się po cieśninie, która stanowi zewnętrzną część dużego systemu fiordów. Znajdują się tutaj spore pokłady węgla, a dalej w głębi fiordów mieści się norweska kopalnia węgla Sveagruva. Kiedyś skupiała wokół siebie największą w całym archipelagu górniczą społeczność, lecz ceny za węgiel spadają, więc kopalnia jest wygaszana. 

Na początku zejdziemy na ląd w zatoce Vårsol, gdzie największą atrakcją są ściany skalne z dużymi siedliskami alczyków. Tundra dobrze nawożona przez setki tysięcy ptaków przyciąga szukające pożywienia renifery. Będzie dość czasu na porządny spacer wzdłuż plaży, gdzie można m.in. dostrzec ślady epoki industrializacji.

Gdy my będziemy na pokładzie jeść obiad, statek przepłynie przez Bellsund wzdłuż wąskiej, ale długiej wyspy Akseloya aż na południe do ujścia Recherchefjorden. Wybierzemy się na ostatnią wycieczkę zodiakami i zejdziemy na ląd w pobliżu miasteczka Calypso. Na początku XX w wydobywano tu węgiel, lecz kopalnia nigdy nie odniosła finansowego sukcesu. Dzisiaj Calypso przedstawia obraz neoindustrializmu, w którym wypróbowane zostały wszystkie możliwości osiągnięcia zysku. 

Nocą (ale co to za noc, jeśli slońce w ogóle nie zachodzi?) popłyniemy z powrotem w kierunku Isfjorden i Longyearbyen.

DZIEŃ 9
29.06.2022 Przelot do Oslo

Rano statek wróci do portu w Longyearbyen. Po śniadaniu pożegnamy się z załogą oraz wybierzemy się na krótką wycieczkę po mieście Longyearbyen. Poznamy jego fascynującą historię i funkcję jaką pełni obecnie. Jest stolicą prowincji Svalbard oraz najdalej na północ wysuniętym miastem na świecie. Następnie pojedziemy na lotnisko, skąd polecimy do Oslo.

Nocleg w Oslo.

DZIEŃ 10
30.06.2022 Przylot do Warszawy

Z Oslo polecimy do Warszawy.

Porty na trasie
Rezerwacja dla grup
Proponujemy indywidualną kalkulację cen dla grup zorganizowanych, oraz grup znajomych. Głównym kryterium jest ilość zamawianych kabin. Przy współpracy ze sprawdzonymi kontrahentami możemy obsłużyć kilkusetosobowe kongresy, oraz kilkunastoosobowe grupy znajomych/krewnych czy kontrahentów. Oferujemy przejazdy komfortowymi autokarami, przeloty z transferami lotniskowymi, oraz opiekę doświadczonych pilotów wycieczek i przewodników po portach. Kontakt pod nr telefonu 511 727 511.
Inne

(ALB)

TERMIN Kabina std - kat D Kabina std - kat C Kabina std - kat B Kabina std - kat A
21.06 - 30.06.2022 od 19 998 zł od 21 796 zł od 31 596 zł od 34 296 zł

 

1 krok - Wyszukaj interesujący Cię rejs.

2 krok - Zadzwoń (pracujemy do godziny 21.00) - potwierdzimy dostępność i cenę. Zrobimy dla Ciebie najkorzystniejszą ofertę na rynku.

3 krok - Prześlemy dokumenty rezerwacji rejsu, którą opłacisz w określonych terminach.

Na 5-7 dni przed rejsem otrzymasz dokumenty podróży - ciesz się wspaniałym wypoczynkiem.

 

 

Opinie klientów

Costa Luminosa - Wyspy Greckie
Aleksandra - rejs na statku Costa Luminosa 18-25.05.2019
To już nasz trzeci rejs z Costą i z AleRejsy.pl. Tym razem Costa Luminosa... Statek przepiękny, luksusowo wykończone wnętrza, obsługa cudowna, teatr, koncerty dyskoteki, zabawy dla dzieci i młodzieży, jedzenie ... bajeczne,... do tego widoki ... To bardzo luksusowy hotel i co dzień jesteś w innym fantastycznym miejscu... Urlop marzenie !!! Już tęsk... więcej
Rejs statkiem MeinSchiff TUI
Łukasz z rodziną - rejs na statku Mein Schiff TUI
Do portu w Las Palmas przyjechaliśmy już solidnie opaleni (5 dni w Maspalomas przed rejsem)... Od razu zajęła się nami miła Pani - pomogła z bagażami i nalepkami - nie czekaliśmy w ładnej kolejce i w ciągu 15 minut byliśmy już na statku MEIN SCHIFF 4 z grupy TUICRUISES. Statek stworzony dla niemieckiej klienteli tak więc język na pokładzie niemieck... więcej
Rejs statkiem Costa Fascinosa
Zbigniew - rejs na statku Costa Fascinosa
Rejs po Morzu Śródziemnym statkiem Costa Fascinosa jest po prostu cudowną przygodą. Począwszy od spraw organizacyjnych poprzez wszystkie imprezy towarzyszące nam podczas pobytu na statku oraz wyżywienie - wszystko było perfekcyjne. Imprezy artystyczne, tj.koncerty wykonywane przez artystów z najwyższych półek w danej dziedzinie. Posiłki w restaurac... więcej
Rejs z polskim pilotem do Izraela
Anna - rejs na statku MSC Lirica
Byłam na rejsie do Ziemi Świętej w listopadzie na MSC Liryka. Co prawda sytuacja polityczna w Izraelu spowodowała iż część wyjazdu była w innym miejscu. Dwudniowy pobyt w Izraelu został zmieniony na pobyt w Turcji. Wszystko sprawnie załatwione, pozmieniano docelowe porty na inne terminy. Jako pasażerowie nie poczuliśmy braku komfortu. Chciała bym j... więcej
Rejs na AidaNova
Anna - rejs na statku AidaNova
Właśnie wróciliśmy z rejsu po Wyspach Kanaryjskich statkiem AidaNova. Piszę aby serdecznie podziękować za ofertę. Cała podróż był doskonale zorganizowana, statek znacznie przekroczył nasze oczekiwania (mam dobre porównanie z rejsem Costa Diadema w zeszłym roku). Jeżeli mamcie Państwo jakiekolwiek pytania szczegółowe zachęcam do kontaktu telefonicz... więcej
Rejs statkiem Mariner of the Seas + pobyt na Bali + loty
Leszek - rejs na statku Mariner of the Seas
Szanowni Państwo. Proszę przyjąć moje wyrazy najwyższego uznania za super perfekcyjnie zorganizowaną imprezę. Wszystko odbyło się dokładnie i punktualnie tak jak w opisie. Rezerwacja kabiny na statku oraz wybór pokoju w hotelu na Bali w 100% pokrywał się z moim z moimi sugestiami. Gratuluję wspaniałego zespołu, zawsze życzliwie odnoszącego się do... więcej
Rejs statkiem MSC Divina
Teresa i Arkadiusz - rejs na statku MSC Divina 02.04.2016
Jesteśmy z mężem do dziś pod ogromnym wrażeniem. Planując podróż mieliśmy nadzieję, że będzie to nasz wspaniały urlop, pełen relaks i przygoda. To, co się wydarzyło przerosło nasze najśmielsze oczekiwania. Była to podróż życia kabina przestronna, z dużym wygodnym łóżkiem, bardzo ładnie wyposażona, łazieneczka wcale nie taka mała, telewizor z progra... więcej
Super było na MSC DIVINIE
Jadwiga i Piotr - rejs na statku MSC Divina Rejs po Karaibach
Byliśmy na rejsie tym statkiem wycieczkowy na trasie z Miami po Karaibach, rejs i trasa niezwykle ciekawa, jesteśmy pod wrażeniem tego olbrzyma wycieczkowego 3500 uczestników. Statek przepiękny i obsługa super. Och Jamajka z drinkiem na plaży, Aruba piękna wysepka, kawa w Kolumbii, no i Meksyk 2 razy, piramidy Majów oraz pływanie z płaszczkami - o... więcej

Zobacz nasze propozycje

Wyprawa na Spitsbergen i NordKapp- rejs z PL Pilotem
20.06 - 04.07.2022 (14 nocy)
trasa: Przejazd autokarem z Katowic  >>  Hamburg (Niemcy)  >>  Dzień na morzu  >>  Olden (Norwegia)  >>  Andalsnes (N...
Wyjątkowy rejs z Hamburga na MSC Orchestra I
20.06 - 04.07.2022 (14 nocy)
trasa: Hamburg (Niemcy)  >>  Dzień na morzu  >>  Olden (Norwegia)  >>  Andalsnes (Norwegia)  >>  Dzień na morzu ...
od 1 559 € + opłaty portowe
Rejs majestatyczne Fiordy Norweskie z PL Pilotem I
24.06 - 01.07.2022 (7 nocy)
trasa: Przejazd autokarem z Poznania  >>  Kiel (Niemcy)  >>  Kopenhaga (Dania)  >>  Dzień na morzu  >>  Hellesylt (No...
Rejs po Fiordach Norweskich III
24.06 - 01.07.2022 (7 nocy)
trasa: Kiel (Niemcy)  >>  Kopenhaga (Dania)  >>  Dzień na morzu  >>  Hellesylt (Norwegia)  >>  Geiranger (Norwegia)&n...
od 769 € + opłaty portowe
Zapisz się na newsletter i na bieżąco otrzymuj oferty na
najlepsze rejsy, okazje i promocje
Twoja przeglądarka jest przestarzała!

Zaktualizuj swoją przeglądarkę, aby poprawnie wyświetlić tę stronę. Zaktualizuj przeglądarkę już teraz